مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز:

جهاد دانشگاهی بستر مناسبی برای توسعه کشور فراهم کرده است

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۵ کد : ۲۰۹۶۴ اخبار مهم عمومی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: جهاد دانشگاهی هر زمان، هر نهادی توان انجام کاری را نداشته به میدان ‌آمده و با پوشیدن جامه‌ عزم و خدمت، کمر به رفع نیاز از کشور بسته است.
جهاد دانشگاهی بستر مناسبی برای توسعه کشور فراهم کرده است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در توسعه کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با اتکا به نیروهای جوان، متخصص و متعهدی که در خود جای داده می‌تواند بستر مناسب برای توسعه کشور را فراهم کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هم می‌تواند موثر واقع شود، ادامه داد: جهاد دانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکوفایی تولید و اشتغال نیز می‌تواند نقش موثری ایفا کند به شرط اینکه مسئولان  به باور واقعی نسبت به این نهاد رسیده و مسیر استقلال و درون زایی آن را هموار کنند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی هنوز آن طور که باید و شاید شناخته نشده، توضیح داد: نخبگان و نیروهای کاردان و برجسته علمی بسیاری در جهاددانشگاهی مشغول به فعالیت هستند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرده‌اند این افراد می‌توانند برای جامعه و دستگاه‌های اجرایی نقش آفرینی کنند و امیدبخش باشند بنابراین لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی است که ماموریت‌های خود را به خوبی دنبال کرده، افزود: جهاد دانشگاهی در طول ۴۰ سال فعالیت خود همیشه فراتر از توان و امکانات خود کرده و این ویژگی است که باعث شده این نهاد در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های خود اغلب موفق باشد.

حجت الاسلام دشتکی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی هر زمان، هر نهادی توان انجام کاری را نداشته  به میدان ‌آمده و با پوشیدن جامه‌ عزم و خدمت، کمر به رفع نیاز از کشور بسته است.

وی ادامه داد: نوآوری و رها شدن از بروکراسی‌های مرسوم و گام نهادن در اقدامات علمی جسورانه از ابتکارات جهاد دانشگاهی است.

وی افزود: از آنجایی که روحیه حاکم بر جهاد دانشگاهی روحیه اداری نیست، نیروهای مبتکر و خوش فکر جذب این مجموعه انقلابی شده و اهداف آن را به خوبی پیش می‌برند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز اضافه کرد: این نهاد جوشیده از انقلاب توانسته سهم بسیار بزرگی را در توسعه‌ علمی و فرهنگی کشور داشته باشد و راه اندازی  پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی و مراکز فرهنگی طی چند دهه گذشته مبین این ادعا است.

کلید واژه ها: عمومی


نظر شما :