البرز؛ برترین میزبان مرحله‌ی منطقه‌ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

هدی اصل اروستا، دبیر اجرایی مرحله منطقه‌ای تهران و البرز هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به عنوان دبیر اجرایی برتر انتخاب شد.
۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۴۴۷۰ معاونت فرهنگی اخبار مهم
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی پس از ۱۰ ماه با حضور ۶۰۰ تیم و با برگزاری ۸۱۳ مسابقه در سطوح منطقه‌ای و استانی به مرحله کشوری رسید و مرحله پایانی این مسابقات از ۳۰ آذرماه لغایت ۲ دی ماه میان ۱۲ تیم منتخب کشور برگزار شد و در نهایت با برتری تیم «تنقیح مناط» از دانشگاه علم و فرهنگ و برگزیده مرحله منطقه‌ای استان تهران و البرز پایان یافت.
البرز؛ برترین میزبان مرحله‌ی منطقه‌ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با حضور 64تیم دانشجویی در استان‌های البرز، هرمزگان، کردستان وخراسان شمالی برپا شد. 

در این دوره از مسابقات از  دبیران برتر دانشگاهی و استانی و دبیر برتر منطقه‌ای تقدیر شد. هدی اصل روستا، دبیر اجرایی منطقه تهران و البرز به میزبانی جهاددانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه خوارزمی به عنوان دبیر اجرایی برتر مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران انتخاب شد.

مباحثه و مناظره بهترین روش برای توسعه آگاهی و یادگیری است

هدی اصل روستا با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویی، نشان خواجه نصیر الدین طوسی(فیلسوف گفتگو) است؛ چراکه این نشان بیانگر این مطلب است که گفتگو و مناظره فلسفی در ایران قدمتی دیرینه دارد و تاریخ ادبیات و اندیشه در سراسر جهان نیز به وضوح نشان داده است که تکامل علوم به ویژه معارف عقلی و اندیشه محور در پرتو مباحثه علمی و تضارب آراء تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی تقویت فن بیان و قدرت سخنوری در بین دانشجویان است، افزود: گفتگو، مباحثه و مناظره آنچنان که در تاریخ آمده است بهترین روش برای توسعه آگاهی و شناخت و آموزش و یادگیری است؛ اگر نظام آموزشی بخواهد انسان‌هایی با بالاترین حد بازدهی به جامعه تحویل دهد باید با فراهم ساختن بستری برای گفتگوی علمی به کشف و شناخت و پرورش آراء و نظرات بکر دانشجویان بپردازد.

دبیر اجرایی برتر مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره در استان البرز گفت: در انجام فعالیت‌های فرهنگی سعی ما بر این است که ضمن اینکه این فعالیت‌ها باعث توسعه و پرورش افکار جدید باشد؛ با خود نشاط و پویایی نیز به همراه داشته باشد که دانشجویان را به سمت این فعالیت‌ها سوق دهد؛ خوشبختانه مسابقات مناظره دانشجویی ضمن اینکه محیطی علمی است توانسته در بین دانشجویان این شور و نشاط را ایجاد کند.

اصل روستا در پایان گفت: امید است که این فعالیت‌ها با حضور موثر دانشجویان بیش از پیش ادامه داشته باشد و شاهد موفقیت‌های دانشجویان عزیز کشورمان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و دانشجویی باشیم.

هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران برای چهارمین سال متوالی با حضور 32 تیم در استان البرز برگزار شد و دو تیم آرمان و دیان از دانشگاه فرهنگیان استان البرز در مرحله منطقه‌ای حضور داشتند.

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی هدی اصل روستا


نظر شما :