از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی البرز؛

فراخوان جشنواره ملی «کهن دیارمان» اعلام شد

۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۰ کد : ۵۲۸۶۵ معاونت فرهنگی اخبار مهم
فراخوان جشنواره ملی «کهن¬دیارمان» از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز برای دانشجویان سراسر کشور اعلام شد.
فراخوان جشنواره ملی «کهن دیارمان» اعلام شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد البرز، سعید قاسمی جیردهی معاون فرهنگی واحد البرز گفت: هویت فرهنگی انسان‌ها و جوامع همواره مورد تهدید و مخاطره قرار گرفته است. گاهی هویت یک جامعه با توجه به فضای نامناسب فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و یا اقتصادی که در آن قرار دارد، تهدید می­‌شود؛ تا جایی که به مرز انزجار از فرهنگ و هویت خودی رسیده و از درون تهی می‌شود و برای نجات خود، الگوهای فرهنگی اجتماعی خویش را در بیرون از مرزها و حیطه خود جستجو می‌­کند و به تدریج باورهای فرهنگی خود را از دست داده و جاذبه‌های فرهنگ بیگانه به او هویت می‌بخشد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی «کهن دیارمان» گفت: کشف و ترویج نگرش‌های ملی و محلی دانشجویان، هویت‌بخشی به دانشجویان، کشف و ترویج رفتارهای فرهنگی مناسب جامعه و نشأت گرفته از ارزشهای بومی و ملی، تهیه بانک تصویری و ویدئویی از جاذبه‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان در جهت ارتقای فرهنگ گردشگری و حفظ و معرفی میراث فرهنگی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

قاسمی جیردهی افزود: جشنواره ملی «کهن دیارمان» با رویکرد توسعه پایدار بر آن است تا توجه دانشجویان را به هویت اصیل ایرانی - اسلامی جلب نماید. در این جشنواره دانشجویان با ارائه آثار خود ضمن معرفی یک مکان تاریخی، اثر ملّی یا جاذبه گردشگری، با بیان قدمت و دیرینگی آن اثر پیشنهاداتی که متضمن حفظ و نگهداری و توسعه پایدار آثار فرهنگی و گردشگری کشورمان است را نیز بیان می‌کنند.

وی یادآور شد: دانشجویان سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند؛ اما آثار ارائه شده از استانهای تهران و البرز و قزوین است. علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در دو قالب عکس و فیلم در محورهای جشنواره از جمله آداب، رسوم و فرهنگ مردم ایرانی، اقامتگاه‌های بوم گردی، مناطق گردشگری، آثار و ابنیه تاریخی و طبیعی و بازی­ها، سوغات، غذاهای محلی و صنایع دستی شرکت کنند.

قاسمی جیردهی در پایان گفت: مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن 1401 است و دانشجویان جهت کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به سایت   farhangi-jalborz.acecr.ac.ir  مراجعه و یا با شماره‌ تلفن­های 09388124028 و 02634505151 تماس حاصل نمایند.

کلید واژه ها: فرهنگی دانشجویان جشنواره هویت گردشگری کهن دیارمان


نظر شما :