با حضور مدیر گروه آسیب های اجتماعی جهاد دانشگاهی استان البرز و به مناسبت هفته ملی کودک؛

نشست تخصصی «بهبود رابطه کودک و والد» در مرکز شماره ۲ کانون کرج برگزار شد

۱۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۴۹۶۳۷ معاونت پژوهشی
واحد آموزش و پژوهش کانون البرز به مناسبت هفته‌ی ملی کودک دومین نشست آموزشی تخصصی ویژه این هفته را با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز و مرکز شماره ۲ کانون کرج برگزار کرد.
نشست تخصصی «بهبود رابطه کودک و والد» در مرکز شماره ۲ کانون کرج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز پس از برگزاری اولین نشست با موضوع «کودک و سلامت روان» به صورت مجازی،  دومین نشست تخصصی آموزشی ویژه والدین اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز  در هفته ملی کودک با عنوان «بهبود رابطه کودک و والد» با حضور علی اصغر اسماعیل‌زاده، عضو هیئت علمی و مدیر گروه آسیب های اجتماعی جهاد دانشگاهی استان البرز صبح روز سومین روز این هفته ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱  در مرکز شماره ۲ کانون کرج واقع در شاهین ویلا برگزار شد .

اسماعیل زاده در این نشست  ضمن اشاره به  شعار یونیسف «برای داشتن جهانی بهتر؛ همه کودکان نیاز دارند که رشد کنند، سالم باشند و استعدادهای‌شان را شکوفا نمایند.» گفت کنوانسیون حقوق کودک از ۰ تا ۱۸ سال را کودک تلقی می کند اما کشورهای مختلف  بنا به شرایط فرهنگی اجتماعی تعریف خاصی از کودک دارند  اما به طور معمول تا ۱۵ سال کودک تلقی می شود .

این متخصص کودکان را آسیب پذیر ترین قشر جامعه معرفی کرد و گفت در هنگام وقوع سیل، آتش سوزی و زلزله کودکان در اولویت قرار می گیرند.

نشست تخصصی «بهبود رابطه کودک و والد» در مرکز شماره ۲ کانون کرج برگزار شد

اسماعیل زاده همچنین  یکی از جنبه های مهم در بحث فرزند پروری را  ایجاد یک رابطه خوب بین والد و کودک دانست.

این عضو هیئت علمی کودکان را به دو گروه کودکان سازگار و کودکان لجباز تقسیم بندی کرد و افزود در ابتدا والدین باید کودک خود را به خوبی شناختته و درک درستی از خلق و خوی او  داشته باشد و برای هر کودک قوانین جدا وضع کنند.

وی در بخش بعدی خلق و خوی فرزند،خلق و خوی خود والدین و روش‌های راهنمایی و هدایت والدین را  سه عامل مهم در ایجاد یک کودک لجباز و یا پیشگیری از این موضوع دانسته و گفت ما نمی توانیم خلق و خوی خود را تغییر دهیم اما می توانیم درک کنیم، هدایت کنیم و در جهتی مثبت در روش های تربیتی خود تغییر ایجاد کنیم.

مدیر گروه آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی هم چنین شنیدن، دیدن و لمس کردن را به عوان چگونگی آموزش قوانین به کودکان معرفی کرد و از دسته بندی خانواده‌ها به آسانگیر، سختگیر، ترکیبی (پدر سختگیر مادر آسان‌گیر یا برعکس) و رویکرد دموکراتیک باری آموزش قوانین خانواده به کودکان سخن گفت.

در پایان این نشست آموزشی نیز والدین و مربیان حاضر سؤالات خود را از این متخصص پرسش کرده و پاسخ‌شان را دریافت کردند.

کلید واژه ها: کودکان سلامت


نظر شما :