تقدیر مدیرکل تعاون از دست اندرکاران طرح توسعه مشاغل خانگی البرز

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۲ کد : ۳۹۷۹۸ تجاری سازی فناوری و اشتغال
دست اندرکاران طرح توسعه مشاغل خانگی استان البرز توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز مورد تقدیر قرار گرفتند.
تقدیر مدیرکل تعاون از دست اندرکاران طرح توسعه مشاغل خانگی البرز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، در نشست مشترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز از خدمات دست اندرکاران و فعالان طرح توسعه مشاغل خانگی البرز و مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز تقدیر به عمل آمد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که با نقش آفرینی معاونت آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در حال اجرا می‌باشد.

به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاد‌دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر مأموریت شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی را عهده‌دار گردید.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تحت نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاد دانشگاهی در 31 استان اجرا می‌شود.

این طرح در استان البرز براساس مکانیزم‌ها و استانداردهای تعریف شده عملیاتی شده است و برای بیش از 2500 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی فرآیند پایدارسازی مشاغل خانگی آنها در طول یک سال گذشته انجام گرفته است.

در کنار کارهای انجام شده در استان البرز، جهاد دانشگاهی استان البرز در راستای مأموریت محوله، براساس تجاربی که در این حوزه داشته است با هدف نهادسازی در این زمینه اقدام به طراحی و ایجاد مرکزی در زمینه مشاغل خانگی کرد که در نوع خود به عنوان اولین مدل کشوری محسوب می‌شود.

به همین منظور، اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی برای اولین بار در کشور از سوی جهاد دانشگاهی البرز و با مشارکت اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و شهرداری کرج، با بیش از 30 غرفه به بهره‌برداری ‌رسید.

در این مرکز مقرر است با همراهی و هم‌اندیشی دستگاه‌ها، پیشرانان و کارآفرینان مشاغل خانگی و دارندگان این مشاغل، امور مرتبط با حوزه مشاغل خانگی و سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مد نظر در این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد.

کلید واژه ها: توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی


نظر شما :