توسط دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی البرز انجام شد؛

امضای تفاهم نامه پیشرانان مشاغل خانگی در البرز

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۳ کد : ۳۰۵۷۸ اخبار مهم تجاری سازی فناوری و اشتغال
همزمان با تشریح نظام‌نامه مشاغل خانگی در مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز، تفاهم نامه دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی البرز با پیشرانان مشاغل خانگی در البرز امضا شد.
امضای تفاهم نامه پیشرانان مشاغل خانگی در البرز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، ابوالحسن قاسمپور مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی در استان البرز در جلسه‌ای که به منظور امضای تفاهم نامه با پیشرانان مشاغل خانگی در البرز در جهت توسعه مشاغل خانگی و همچنین تشریح نظام‌نامه مشاغل خانگی در مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز برگزار شد، با تأکید بر اهمیت مدیریت این موضوع توسط فعالان این عرصه، گفت: مجموعه مشاغل خانگی باید بتواند موضوعات مرتبط با خود را از داخل مدیریت کند. بنابراین باید این نوع نگاه مدیریتی را توسعه دهیم و این مدل را به اجرا در بیاوریم. سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با مشاغل خانگی هم این موضوع را پذیرفته‌اند که مدیریت مجموعه توسط پیشرانان انجام شود.

قاسمپور با بیان اینکه مهمترین موضوع این است که پیشرانان مشاغل خانگی به این باور رسیده‌اند که می‌توانند بخش مشاغل خانگی را مدیریت کنند، تصریح کرد: این بازارچه می‌تواند یک پایگاه متمرکز برای پخش و فروش خدمات مشاغل خانگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس برای فروش محصولات مشاغل خانگی در بستر آنلاین هم کارهای شگفت‌انگیزی در حال انجام و سایت نمایشگاه دائمی نیز در حال آماده سازی است. در بحث مشاوره هم اقداماتی صورت گرفته است.

قاسمپور به تجربه کشورهای خارجی به خصوص کشورهای شرق آسیا در حوزه مشاغل خانگی هم اشاره و تصریح کرد: در این کشورها بخش اعظمی از تولیدات کارخانجات بزرگ را به مشاغل خانگی برون سپاری می‌کنند ما هم در البرز با استفاده از این تجربه به دنبال این هستیم هر کسی که بتواند بخشی از کارکردهای صنعت را در خانه بسازد. این مهم می‌تواند به تولید بدون کارخانه منتهی شود.

گفتنی است، این تفاهم نامه در راستای توانمندسازی، بهبود مستمر و توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی و بهره مندی از امکانات، ظرفیت ها، توانمندی و تجارب ارزنده پیشرانان و صاحبان مشاغل به منظور ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی، مشاوره، آموزش، توانمندسازی، بازاریابی و فروش دستاوردها، محصولات و خدمات مشاغل خانگی و همکاری در راه انداری مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی منعقد شده است.

همکاری در شناسایی پیشرانان و متقاضیان و صاحبان مشاغل خانگی به منظور ثبت در دبیرخانه مشاغل خانگی، همکاری در شناسایی پیشکسوتان، خبرگان، منتور ها، مدرسان و مشاوران مشاغل خانگی برای بهره مندی از تجارب و توانمندی های آنها، همکاری و مشارکت در ایجاد زمینه های شکل گیری بازار، بازاریابی، فروش محصولات و  خدمات مشاغل خانگی، ایجاد زمینه های شکل گیری همکاری لازم برای استفاده از دانش و مهارت منابع انسانی و استفاده از امکانات و تجهیزات طرفین در راستای توسعه مشاغل خانگی، همکاری در ایجاد و راه اندازی و مدیریت مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز و مشارکت و همکاری در آموزش، تعلیم  و مهارت آموزی متقاضیان مشاغل خانگی از جمله زمینه های همکاری مشترک است که در این تفاهم نامه برای طرفین عنوان شده است.

کلید واژه ها: توسعه مشاغل خانگی تفاهم نامه جهاد دانشگاهی واحد استان البرز


نظر شما :