شناسایی ۸۳ پیشران مشاغل خانگی در البرز

۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۱ کد : ۲۶۷۵۹ تجاری سازی فناوری و اشتغال
مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی در استان البرز گفت: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، جهاد دانشگاهی استان و شهرداری کرج پیشرانانی شناسایی شده‌اند که قرار است بخشی از آنها در بازارچه سیب مستقر شوند.
شناسایی ۸۳ پیشران مشاغل خانگی در البرز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، ابوالحسن قاسم پور با اشاره به اینکه شغل‌هایی که در حوزه مشاغل خانگی ایجاد می‌شوند اغب کوتاه مدت هستند، اظهار کرد: عمر اشتغال ایجاد شده این حوزه اغلب کمتر از دو سال است و این امر از آن نشات می‌گیرد که صاحبان مشاغل خانگی اغلب موفق نمی‌شوند به درستی به بازار متصل شوند و خود را در سطح و اندازه رفع نیازهای بازار نمی‌بینند.

وی ادامه داد: در طرح توسعه مشاغل خانگی بنا شده پیشرانان استان یعنی کسانی که توانایی مدیریت همزمان چند شغل خانگی دارند و در کنار آن شناخت کافی از بازار هم دارند و می‌توانند تولیدات این حوزه را به خوبی در بازار عرضه کنند، شناسایی شوند.

این مسئول اضافه کرد: بدون شک شناسایی پیشرانان مشاغل خانگی که درک درستی از بازار فروش دارند، امکان تهیه مواد اولیه ارزان قیمت برای متقاضیان مشاغل خانگی برای آنها فراهم است و شناخت خوبی از کسب و کارهای کوچک دارند نقش به سزایی در اجرای موفق طرح توسعه مشاغل خانگی دارد.

وی با بیان اینکه پیشرانان شبکه‌های خرد خانگی را در فضایی جامع مدیریت می‌کنند، توضیح داد: شهرداری کرج طی تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی البرز در اقدامی متفاوت اقدام به راه اندازی اولین مرکز تخصصی توسعه مشاغل خانگی در یکی از بازارروزهای خود کرده و این فضا را در اختیار جهاد دانشگاهی قرار داده است.

قاسمپور افزود: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، شهرداری کرج و جهاد دانشگاهی استان پیشرانانی شناسایی شده‌اند که قرار است بخشی از آنها در بازارچه سیب مستقر شوند.

مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی در استان البرز گفت: تا کنون ۸۳ پیشران در رسته‌های مختلف شناسایی شده‌اند که البته این شناسایی هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات مشورتی با این پیشرانان توانمندی و ظرفیت‌های موجود برای اجرای هرچه بهتر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان شناسایی خواهد شد.

گفتنی است؛ طرح توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک طرح ملی با مدیریت و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در سراسر کشور در حال انجام است.


نظر شما :