مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز به زودی راه‌اندازی می‌شود

۲۰ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۶ کد : ۲۵۵۵۰ تجاری سازی فناوری و اشتغال
مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی البرز گفت: بخش نمایشگاهی و عرضه مستقیم تولیدات حوزه مشاغل خانگی از ابتدای بهمن ماه سال جاری در بازارچه سیب منطقه گلشهر راه اندازی می‌شود.
مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز به زودی راه‌اندازی می‌شود

ابوالحسن قاسمپور روز پنجشنبه ۲۰ آذر در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج جهت راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز اظهار کرد: متولی این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ولی اجرای آن به عهده جهاد دانشگاهی استان‌ها گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز، وی با اشاره به اینکه این طرح در البرز با سهمیه دو هزار و۵۰۰ شغل در حال اجرا است، ادامه داد: برای این طرح سه فاز تعریف شده که در فاز اول بنا بود فرصت‌ها و مزایای استان در حوزه ایجاد مشاغل خانگی مطالعه شود.

وی اضافه کرد: فاز دوم به شناسایی، جذب و ثبت نام متقاضیان و پیشرانان مشاغل خانگی اختصاص یافته و در فاز سوم هم بنا است علاوه بر مشاوره، آموزش و توانمندسازی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی، زمینه ارتباط آنها با بازار فروش فراهم شود.

این مسئول تاکید کرد: در فاز سوم هدفگذاری شده تا صاحبان مشاغل خانگی از طریق فضاهای فیزیکی  و مجازی مناسب بتوانند به بازار فروش متصل شوند.

قاسمپور با تاکید بر اینکه در حال حاضر عمده مشکل صاحبان مشاغل خانگی نداشتن بازار فروش است، گفت: با این راهکار این افراد می توانند به راحتی محصولات و خدمات خود را در بازار عرضه کنند.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به تعامل و همکاری مناسب شهرداری برای ایجاد بستر مناسب برای ارتباط صاحبان مشاغل خانگی با بازار فروش گفت: برابر تفاهم نامه ای که امروز با سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج منعقد شد، بنا است  فضایی به عنوان مرکز توسعه خدمات مشاغل خانگی راه اندازی شود تا از طریق آن بستر لازم برای فروش بی واسطه محصولات و خدمات حوزه مشاغل خانگی استان فراهم شود.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز مشکل فروش و اتصال به بازار صاحبان مشاغل خانگی تا حد زیادی مرتفع و انگیزه آنان برای توسعه فعالیت خود بیشتر می‌شود.

وی گفت: طبق بند ۱۱ قانون مشاغل خانگی، شهرداری‌ها ملزم به انجام اقداماتی برای توسعه بازار مشاغل خانگی هستند و خوشبختانه شهرداری کرج با راه اندازی مرکز توسعه خدمات مشاغل خانگی به بخش عمده‌ای از وظایف خود در این حوزه عمل خواهد کرد.

وی گفت: بخش نمایشگاهی و عرضه مستقیم تولیدات حوزه مشاغل خانگی از ابتدای بهمن ماه سال جاری در بازارچه سیب منطقه گلشهر راه اندازی می شود.


نظر شما :