بررسی همکاری‌های مشترک در نشست رؤسای اوقاف و جهاد دانشگاهی البرز

مسئولان جهاد دانشگاهی استان البرز و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نشستی مشترک به بحث و تبادل نظر در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک پرداختند.
۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۳ کد : ۱۳۲۰۴ حوزه ریاست
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز، احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز، در این نشست که ۲۳ آبان برگزار شد، به ارائه گزارشی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی پرداخت و خاطر نشان کرد: در بیشتر حوزه‌ها امکان همکاری مشترک وجود دارد و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در خدمت توسعه استان است.
بررسی همکاری‌های مشترک در نشست رؤسای اوقاف و جهاد دانشگاهی البرز

وی به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی البرز در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: طراحی و اجرای فعالیت‌های قرآنی، فرهنگ‌پژوهی و سنجش افکار عمومی در حوزه اوقاف و امور خیریه، تولید اخبار و گزارش‌های قرآنی در خبرگزاری ایکنا، نشست‌ها و رویدادهای فرهنگی مرتبط از جمله زمینه‌های همکاری در این حوزه است.

فیروزی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری نیز سه گروه پژوهشی فعال این واحد در حوزه علوم انسانی و همچنین مرکز خدمات تخصصی GIS ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با اداره کل اوقاف دارند.

وی با اشاره به مراکز و دپارتمان‌های مختلف آموزشی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این واحد با 6 مرکز آموزش تخصصی و دپارتمان‌های عمومی و تخصصی به ویژه دپارتمان آموزش‌های کارکنان دولت آمادگی لازم برای ارائه خدمات آموزشی متناسب با نیاز دستگاه‌ها را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز به دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی البرز نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ایجاد مشاغل خانگی در استان، اجرای رویدادهای فناورانه، مشاوره و تسهیلگری کسب و کار و کارآفرینی از جمله برنامه‌های در دست اقدام این دفتر است. موزشی

 

 

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز نیز در ادامه این نشست گفت:‌ به کارهای جهاد دانشگاهی اعتقاد دارم و در هر حوزه‌ای که فعالیت داشته‌ام از ظرفیت جهاد دانشگاهی بهره گرفته‌ام.

وی سپس به ظرفیت‌های اوقاف در نظام اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:‌ در شرایط تحریم و در فضای اقتصاد مقاومتی نمی‌توان به منابع دولتی که مهمترین آن نیز نفت و سرمایه‌گذاری خارجی است اتکا کرد؛ چرا که همواره با دست‌اندازی و تلاطم مواجه است.

دشتکی افزود: در اقتصاد مقاومتی باید به سرمایه و منابع داخلی اتکا داشته باشیم که منابع در اختیار اوقاف به دلیل آن که منحصر به فرد است اهمیت به سزایی دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل اوقاف باید در اقتصاد مقاومتی رکن باشد؛ چرا که سرمایه و منابعی که در اوقاف است قابل دست‌اندازی نیست و کاملا مطمئن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه ضمن استقبال از همکاری با جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: در زمینه سبک زندگی، کرسی‌های آزاداندیشی و مشاوره به شهروندان در امامزاده‌ها و بقعات از جهاد دانشگاهی کمک می‌خواهیم.

دشتکی طرح تدوین اطلس موقوفات استان نیز که از سوی جهاد دانشگاهی پیشنهاد شد را مفید ارزیابی کرد و همچنین خواستار همکاری جهاد در بخش مدیریت کارگروه اشتغال طرح سلامت اجتماعی اداره کل شد.

کلید واژه ها: نشست همکاری مشترک


نظر شما :