در قالب پانزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پر گهر؛

دانشجویان البرزی از «مجتمع تولیدی تحقیقاتی سیناژن» بازدید کردند

۰۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۲۴۴۵ معاونت فرهنگی
به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز و با همکاری انجمن علمی بیوتکنولوژی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در قالب طرح ملی«ایران مرز پرگهر» از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سیناژن بازدید کردند.
دانشجویان البرزی از «مجتمع تولیدی تحقیقاتی سیناژن» بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، هدی اصل روستا، مدیر اجرایی پانزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر در این استان گفت: پانزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر به طور همزمان در معاونت‌های فرهنگی جهادانشگاهی سراسر کشور برگزار می‌شود که آشنایی با مواریث فرهنگی و تمدنی، پروژه‌های ملی و توانمندی‌های‌ صنعتی، اقتصادی، علمی - آموزشی و زیربنایی کشور و همچنین دانش افزایی و تقویت روحیه خودباوری و تحقق شعار «ما می‌توانیم» از اهداف این طرح است.

وی افزود: ششمین بازدید علمی از سلسله بازدیدهای پانزدهمین طرح ملی «ایران مرز پرگهر» با بازدید 40 تن از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌ بیوتکنولوژی دانشگاه خوارزمی از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سیناژن برگزار شد.

اصل روستا گفت: شرکت تحقیقاتی و تولیدی سیناژن که یک شرکت زیست‌فناوری در ایران و بزرگترین در منطقه و شرکت تولیدکننده‌ی محصولات زیست‌شناسی مولکولی، زیست ‌داروها و محصولات تشخیصی است. همچنین شرکت سیناژن در سال 96 برای اولین بار در صنعت داروسازی ایران، توسط کارشناسان سازمان دارویی اروپا مورد بازرسی اصول بهینه GMP قرار گرفت و گواهینامه استاندارد خطوط تولید اروپا به نام شرکت سیناژن صادر گردید.

اصل روستا یادآور شد: در حال حاضر بیش از50 درصد کل حجم صادرات دارویی کشور توسط گروه دارویی سیناژن محقق می‌گردد.

وی گفت: دانشجویان در این بازدید علمی از خط تولید پروتیین‌های نوترکیب از سلول‌های جانوری (همستر چینی)، سایت اتاق انیمیشن(نمایش روند تولید دارو با یک سیستم پیشرفته پروژکتور)، بخش تولید آنتی بادی‌های مونوکلونال، قسمت فرمولاسیون و پرکنی و بخش ساخت دارو، بخش بسته بندی دارو و بخش کنترل کیفیت و تضمین کیفیت کارخانه را به همراه متخصصین هر بخش بازدید کردند.

اصل روستا در پایان گفت: از مدیریت و کارکنان محترم سیناژن که زمینه آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان را با صنعت دارویی فراهم می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنیم و امید است مجتمع تحقیقات سیناژن همواره به عنوان الگوی موفق داخلی مورد بازدید دانشگاهیان قرار گیرد.

گفتنی است این بازدید روز گذشته سه شنبه 30 مهرماه برگزار شد.

کلید واژه ها: ایران مرز پرگهر


نظر شما :