از سوی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز؛

کتاب «ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه» منتشر شد

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۰۶۴۶ معاونت فرهنگی
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، کتاب «ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه» با تألیف دکتر مصطفی رضوانی شریف عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.
کتاب «ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه» منتشر شد

در پیشگفتار کتاب «ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه» آمده است؛ «برای بهسازی لرزه‌ای و یا نوسازی سازه‌های قدیمی که براساس آییننامههای معتبر جهانی در زلزله‌های شدید ایمن نیستند، به خصوص سازه‌های با اهمیت خیلی زیاد همانند بیمارستانها، ساختمانهای مخابرات، مراکز مدیریت بحران و سایر سازه‌هایی که باید پس از زلزله سالم بمانند و بدون وقفه برای یاری رساندن به زلزله زدگان قابل استفاده باشند، ارزیابی خسارت سازه‌ها قبل از زلزله واقعی، امری ضروری است. زیرا منابع مالی محدود است و باید از این جهت سازه‌های مورد نظر اولویتبندی شوند. وقتی وضعیت خسارت دیدگی عضو باربر و یا کل سازه به صورت کمی با یک عدد بیان شود آن عدد که معمولا بین صفر و یک است نشانه یا شاخص خسارت نامیده می‌شود.»

این کتاب در شش فصل به موضوعاتی پیرامون «خسارت در سازه‌های بتن آرم»، «انواع مدل‌های نشانه خسارت سازه‌های بتنی»، «مطالعه و ارزیابی نشانه خسارت پارک و انگ»، «مشخصات ستون‌های سایت PEER»، «پیشبینی نوع انهدام و تعیین ظرفیت تغییر شکل جانبی ستون‌های بتن آرمه»، «ظرفیت برشی و روند تغییر آن در ستون‌های  بتن آرمه» می‌پردازد.

کتاب «ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه» در 111 صفحه و با قیمت 16 هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب میتوانند با شماره تلفن 026-34505151 و 77503824-021 تماس حاصل نمایند.

کلید واژه ها: کتاب ارزیابی خسارت سازه‌های بتن آرمه انتشارات


نظر شما :